hokejové logo

hokejové logo

hokejové logo 800 532 GODZILA

Videli ste, že? Nové hokejové logo určené na marketingové účely rozprúdilo diskusiu či už odbornú, alebo krčmovú. Prečo ale rozbúrilo toľko vášne?
Ide predsa o hokej! Jedna z mála vecí, kde zas na dva týždne objavíme svoju identitu a navlečieme sa do trikolóry. Nečudo teda, že autor vstúpil
na ostro sledovaný tenký ľad. Ako sa s tým podľa nášho názoru popasoval …

Na prvý pohľad vidno, že logo spracoval niekto, kto sa tomu rozumie.
Typografia s kerningom, geometria zvládnutá skvelo. Myšlienka so zdvihnutými hokejkami je výborná. Avšak … Bude to znieť ako klišé, ale hokej si spájame s tou najväčšou dynamikou. Šport, kde rozhodujú stotiny sekúnd. Dynamika, rýchlosť, okamih. Namiesto toho z loga cítiť statiku, pevnosť, presný opak. Ak si chce hejter slovenský zgustnúť, pustí sa do dvojkríža.
Od myšlienok Cyrila a Metoda až po Hlinkovu gardu. Citlivá téma forever. Osobne nerozumiem trojuholníkovým výrezom na vertikálnom ramene.

A teraz celok. Statika je z loga cítiť natoľko, že nie je problém si logo predstaviť na tanku, dopravnej značke, reklamám zo 70/80-tych rokov.

Použitie. Druhým kontroverzným bodom je použitie. Ako je to na bratislavskej marketingovej scéne typické – s veľkou pompéznosťou a v lesku reflektorov prezentujeme logo ako nového spasiteľa. Aplikujeme ho na všetko od hrnčeka až po toaletný papier. Veď marketing, nie? A práve nahradenie štátneho znaku na drese reprezentanta ľuďom zdvihlo tlak. Zmena je život, ale štátny znak je štátny znak. Chceme vidieť viať víťaznú vlajku a nie logo Starbucksu. Je to náš symbol. A chceme ho vidieť na hrudi. Nič iné. Súhlasím s ľudom.

Osobne veľmi oceňujem, že sme zas nezobrali vzory z Čičmian, ktoré sme už použili toľkokrát a koľkokrát ich ešte použijeme … Oceňujem. Avšak, kde sa stratili dresy so slovami hymny? Krásny nápad, výborný dekor, originalita. Chýba mi tento prístup k téme a vsadiť všetko na logo, ktoré použijem namiesto symbolu svojej krajiny asi nebol najlepší nápad. Stačilo logo prezentovať ako nové logo SZĽH a nepchať ho na dres ako hlavný motív. Súhlasíte?